vrijdag 20 juni 2014

Zwak voor zeep (en andere cadeautips)

Massagebar van Lush
Twan en ik waren van plan een Midzomerfeest te geven komende zaterdag. Daar is dus niets van terecht gekomen, de laatste weken van het schooljaar blijken veeleisender dan gedacht. Om inspiratie op te doen had ik wel al een paar Seasons doorgespit (je weet wel, een van die sippe tijdschriften dat toch minder sip is dan je denkt ;-) en omdat er een paar verjaardagen op stapel staan is dat niet helemaal voor niets geweest. Net als de vorige keer stond ik weer versteld van alle coole cadeautips en ze zijn te leuk om voor mezelf te houden (dus Juul, let op, dan heb je straks net als ik een flinke verlanglijst ;-).

Servetten/theedoeken
De winteraflevering van Seasons stond in het teken van wild en daar stonden deze servetten met springende herten in. Verkrijgbaar in verschillende 'bostinten', gemaakt van linnen en ook te gebruiken als theedoek. Of wat dacht je van deze kapstokken van koper in de vorm een haas, vos of hert? Eenmaal op deze websites gaat er wereld voor je open aan mooie cadeau-ideeën, maar ik laat het aan jullie over om die te ontdekken :).

Links: porseleinen punaises. Rechts: haaskapstok


De lenteafleverling stond natuurlijk in het teken van de (moes)tuin. Fervente aardebewerkers kunnen hun hart ophalen aan deze bloempunaises van porselein, een moestuintje per post of explosieve zakjes met zaadjes (seed bombs).

Moestuintje per post
Zelf ben ik altijd superfan van cadeaus met zeep, vraag me niet waarom. Al jaren vraag ik voor mijn verjaardag 'iets' van Lush, zolang er maar zeep in zit. Misschien zijn het de mooie kleuren of dat het zo lekker ruikt, ik weet het niet, maar ik heb een zwak voor zeep. Dit 'Zweedse goud' staat dus vanaf vandaag op mijn verlanglijstje: handgemaakte zeep uit Zweden met sinaasappel.
Zweeds goud
Gisteren vond ik bij de Albert Heijn twee flessen handzeep van TreacleMoon en inderdaad, dat was ook mijn reactie: huh, gewoon bij Albert Heijn?!? Dat geeft nog maar eens aan dat je je niet in allerlei aparte website-bochten hoeft te wringen om leuke cadeautjes te vinden. Al snapt Twan niet wat er leuk aan is om zeep te krijgen, maar dat zal wel aan zijn woeste mannelijkheid liggen. Ik heb er meteen twee ingeslagen: 'those lemonade days' en 'my coconut island'. Ik heb ze nog niet gebruikt, ik wil eerst nog even genieten van de mooie flesjes :-)