donderdag 13 oktober 2016

BACK IN TOWN TONIJNPASTA

 


Ik leef nog! En hoe! Een heerlijke zomer achter de rug waarin ik mocht genieten van de royaliteit en vriendschap van lieve mensen. Kampvuur bij opkomende maan, sterrenhemels die niet verschuild gingen achter stadslicht, twee poezen als medebewoners, grote ijscoupes in goed gezelschap, heel veel foute selfies en natuurlijk veel kokkerellen. Simpel en doeltreffend. Want als je zoveel andere heerlijke dingen te doen hebt, zoals languit in het gras liggen wachten tot die ene wolk voorbij is gewaaid, heb je geen tijd voor ellenlange bereidingswijzen. Deze back in town tonijnpasta is daar een perfect voorbeeld van. Ge├»nspireerd op een recept uit De Zilveren Lepel dat ik met een paar kleine toevoegingen helemaal geweldig heb gemaakt - al zeg ik het zelf. 




Back in Town Tonijnpasta
2 personen
Ingredi├źnten:
250 gr tomatenblokjes in blik (2 blikjes)
2 tenen knoflook
370 gr tonijn in blik (2 blikjes)
1 blikje ansjovis in olijfolie
2 el olijfolie (of de olie uit het blikje ansjovis, yum!)
zout en peper
1 el balsamico azijn
paar blaadjes verse basilicum
spaghetti voor 2 personen

1. Kook de spaghetti volgens de bereidingswijze op de verpakking.

2. Doe de tomatenblokjes samen met de tenen knoflook in een pan en breng aan de kook.

3. Giet de tonijn af en roer los. Voeg de tonijn toe aan de tomatensaus. Voeg ansjovis toe en 2 el olijfolie of de olijfolie uit het blikje ansjovis. Roer door. Proef en breng verder op smaak met zout en peper en 1 el balsamico azijn. 

4. Giet de spaghetti af en doe in kom. Overgiet met de saus en serveer met een paar blaadjes verse basilicum. Eet ze!


Inmiddels is het volop herfst en sta ik te popelen om stoofpotten, ovenschotels, pap en ander warms op tafel te toveren, maar ik ga jullie de komende tijd toch eerst nog even mee terug nemen naar juli en augustus. Beschouw het maar als een heerlijk lang durende Indian Summer...