zondag 20 april 2014

Paaslunch

Vanmiddag hebben we met z'n allen bij mijn ouders genoten van een uitgebreide Paaslunch. Voor de gelegenheid had ik een paasbrood en scones gebakken. Die vielen in de smaak! Ik vond de scones wel erg zoet, de volgende keer hoeft er van mij geen suiker in, want dat maakt de jam overbodig en dat is jammer. Het paasbrood had ik met melk gemaakt in plaats van karnemelk en zonder bigarreaux (brrrrr) en ik vond het heerlijk en voor herhaling vatbaar.



Mijn ouders hadden voor de gelegenheid verschillende smaken jam, brood en bolletjes in de vorm van een haantje. Helaas hadden ook zij geen traditionele haantjes pik kunnen vinden. Waar zijn die toch gebleven? Of kennen we die echt alleen maar in Barneveld? O, ja dus, ik google het en de eerste link zegt: 'Dat is nou typisch Barnevelds' XD. Blijkbaar is haantje pik een 'lekkernij die alleen in de gemeente Barneveld wordt gemaakt en verkocht'. Op de site worden ze vergeleken met Zeeuwse bolussen, maar haantjes pik zijn echt véél lekkerder! De suiker is knapperiger en het brood zachter. Volgend jaar rond de Pasen dus even naar Barneveld, of komende zomer naar de Oud Veluwse Markt (maar daar wil je nog niet dood gevonden worden....ssst!)



Na de lunch een leuke fietstocht gemaakt door het Nieuw-Milligense land: weilanden, bossen en heidevelden. Oftewel: volop variatie op een toplocatie ;-)