zaterdag 11 januari 2014

Nieuwjaarscadeautjes



Het beste dat ik kan doen op een druilerige vrije zaterdag als deze is het uitproberen van nieuwe recepten. De chocoballetjes met havermout (!) en kokos wilde ik al maken sinds december. Aangezien we Kerst met z'n tweeën vierden, leek het me toen niet zo'n goed idee om 30 chocoballetjes te maken. Voor je het weet komen eind januari havermout en kokos je neus uit en dat zou jammer zijn :) Morgen combineren we een nieuwjaarsetentje met de verjaardag van mijn vader en dat betekent dat we met z'n negenen zijn. Voldoende mensen om 30 chocoballetjes te tackelen dus!


Havermout is één van mijn lievelingsingrediënten, studentenhaver niet. Dus ik heb in plaats van studentenhaver nog meer havermout gebruikt :). Vanwege alle oliebollen met poedersuiker die we in december hebben weggewerkt, was er helaas niet genoeg poedersuiker, maar who cares, met een beetje creativiteit kan ik dit nu een gezond tussendoortje noemen (al is het dus nog even afwachten hoe ze smaken :).Uiteindelijk werden het zelfs 35 balletjes, een hele lading dus, vandaar dat ik ze in kleine porties heb verpakt.


Nu heb ik voor iedereen morgen een klein nieuwjaarscadeautje. En daar komen de kerstcadeautjes die ik nog niet heb kunnen uitdelen nog bij: infused syrup gift jars, oftewel al het lekkers van december in een potje. Twan vond het siroop nogal 'intens' (dat is hier thuis een ander woord voor 'omg het is echt verschrikkelijk, maar dat durf ik niet te zeggen'), maar hij at dan ook de sinaasappelschil en kruidnagels erbij op en dat is natuurlijk niet de bedoeling... Misschien slim om dat er morgen even bij te vertellen voordat ik ze uitdeel :).