donderdag 5 juni 2014

Rollende Keukens

Het weekend van Hemelvaart stond in het Westerpark in het teken van Rollende Keukens, oftewel eetgelegenheden op wielen. En die wielen varieerden nogal, zo hebben we caravans, jeeps, landrovers, busjes, aanhangwagens met overkapping, barbecues op wielen en een rollende, megagrote pan gezien die niet zou misstaan in een attractie in de Efteling. 

trueamsterdam.com
We hebben natuurlijk niet alleen gekeken, we hebben ook geproefd! Eerst rabarcello waarvan de smaak deed denken aan de 'rode' barardi breezer maar dan met rauwe stukken rabarber. Vervolgens twee heerlijke loempia's bij een walk of shame kraam waar je naam keihard werd omgeroepen als je eten klaar was (de walk of shame kwam om de hoek kijken als ze meer dan tien keer luidkeels je naam moesten omroepen voordat je eindelijke kwam opdagen). Daarna bij een superefficiënte stand van Butch and Dutch een broodje worst. Aangezien we de naam van dit nieuwe vleesmerk een typisch voorbeeld vinden van 'ik wil wel rijmen maar ik kan niet', leek het ons goed om de proef op de som te nemen. Iets alleen vanwege de naam afserveren is zó 2009. En die worsten mochten er wezen dus die kan ik iedereen aanbevelen :) Als toetje zochten we de knalroze caravan van de Theetantes op voor een taartje en een zoet pakketje om mee te nemen. 

shiny happy people 1


Al die creatieve kramen gaven mij inspiratie! Wat die Theetantes kunnen kan ik ook en zelfs beter (en dan doel ik op de smaak) en er staat bij mijn ouders een jeep voor deur. Of wat dacht je van Rollende Kapsters Juul&Fran? Ideeën te over. Eerst maar eens beginnen met het verkopen van die goddelijke chocoladeboekweit muesli, want daar maak je mensen echt blij mee :)

shiny happy people 2