zondag 17 mei 2015

1M2 MOESTUIN: HET VERVOLG

 


Hij staat er! Na een ochtend sjouwen, bouten indraaien, schroeven inboren en latjes waterpas leggen, staat de bak op zijn plek. Perfect maatwerk voor op ons balkon, mijn complimenten pa! Met nog eens liters en liters grond en turf is het plots een serieuze moestuin!




Ik heb er direct mijn sla, rucola, tijm, basilicum en peterselie ingeplant. De plantjes van mijn moeder staan aan de rechterkant: je ziet de hand van de meester. Maar oefening baart kunst en daarom ga ik vanaf dit seizoen zelf aan de slag, met natuurlijk een hulplijn op de Veluwe. Er is ook nog wat ruimte over voor de brocolliplanten die het tegen de verwachting in binnen hartstikke goed doen, maar nog iets te klein zijn om al naar buiten te gaan. De bak is zelfs diep genoeg om knolgewassen te kweken (bietjes!). Ik kan niet wachten om allemaal epische gerechten te maken met de groenten uit eigen moestuin! Nu hopen op goed weer: niet te warm, niet te koud en af en toe een buitje.

Gerelateerde posts:
Eerste oogst
Augustus ingevroren
Tometo tomato
Kolossale paksoi
Vroege vogels
Zomerbloeiers
Wat nou 1m2 moestuin op pootjes?